“Якщо ми будемо й далі робити свою роботу, але висловлюватися простіше, то наші ідеї знайдуть більше читачів, слухачів і прихильників”: 17-19 травня Українська природоохоронна група провела комунікаційний тренінг для співробітників природоохоронної галузі.
Про що говорили
Як побудувати комунікаційну стратегію; які її цілі, завдання та інструменти – про це з учасниками тренінгу говорила Тетяна Шаміна, керівниця комунікацій Української природоохоронної групи, у перший день тренінгу. Передусім ішлося про вагу спілкування з аудиторією:
Комунікаційники не боги. Ми не можемо комунікаціями розвʼязати всі проблеми, адже є ще питання інфраструктури, безпеки, але комунікація може підсилити команду, допомогти досягти цілей.
Кожен теоретичний блок підсилювався практикою. Оскільки здебільшого учасниками тренінгу були співробітники національних природних парків і заповідників, вони могли подумати над розвʼязанням реальних проблем своїх установ. Наприклад, розписували комунікаційну стратегію для того, щоб вплинути на паліїв трави чи збільшити кількість науково-практичних практик в установах.
У другій частині семінару Тетяна розповідала про написання текстів: говорили про спрощення, виділення головного, структурування інформації. Учасники мали нагоду поредагувати тексти та запропонувати свої варіанти формулювання дописів.
Окремо говорили про роботу з негативом в коментарях, реагування на критику та проблеми:
Конструктивна критика допомагає бути кращими. Говорити про проблеми потрібно, бо коли ми не говоримо, складається враження, що їх не існує. Конструктивна критика наближає на крок до розвʼязання.
У другий день з учасниками спілкувалися спікери з Чехії:
– Якуб Зелений, радник з питань зміни клімату People in need, розповідав про механіку інформаційних кампаній, обговорював з учасниками екологічні відеоролики;
– Домініка Бенешова, представниця організації Green Dock, розповідала про те, як працює поведінкова наука під час соціальних кампаній.
Хто взяв участь
Комунікаційниця wownature Анастасія також побувала на тренінгу та поговорила з організаторами. Тетяна Шаміна розповіла, що на тренінг потрапили 15 учасників, хоча заявок було близько 90. Усі ці люди пишуть тексти для соцмереж і сайтів своїх установ. Часто вони не мають спеціальної освіти, поєднують основну зайнятість з комунікаційною роботою:
Ми стежимо за діяльністю всіх нацпарків і заповідників і давно відчували потребу провести такий тренінг – хоча й не знали, чи самі установи відчувають потребу покращити комунікацію. Ми обирали людей, яким можемо найбільше допомогти – тих, хто нещодавно працює.
Обираючи учасників, організатори брали до уваги регіон розташування установи: хотіли підтримати тих, хто постраждав і повсякчас потерпає від дій Росії. Так, у тренінгу брали участь відповідальні за комунікації представники Сходу (Слобожанського нацпарку), Півночі (Мезинського, Деснянсько-Старогутського національних парків; Поліського природного заповідника, Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповідника), Півдня (нацпарків “Бузький Гард”, “Тузлівські лимани”, природного заповідника “Єланецький степ”), співробітники регіональних ландшафтних парків – “Диканський” і “Приірпіння”, обласних департаментів охорони природних ресурсів прикордонних регіонів.
Отримавши ці навички, люди зможуть ефективніше виконувати роботу. Вони втратили так багато. Сподіваємося, що учасники впровадять почуті практики в себе на місцях, і це допоможе установі отримати більше прибічників, відвідувачів.
Тетяна каже, що задоволена активністю учасників, виявленим інтересом. Наголошує: важливо писати людською мовою, тобто говорити якомога простіше до аудиторії, тоді озвучені ідеї доходитимуть до якнайбільшого кола людей.
Такі тренінги Українська природоохоронна група планує організовувати й надалі:
Знайомства, спілкування підсилюють природоохоронну спільноту. Нас стає більше. А коли нас більше, ми можемо зробити більше.
Захід було організовано за підтримки чеської неурядової організації NESEHNUTÍ, що фінансується програмою TRANSITION Міністерства закордонних справ Чеської Республіки.