Учитися говорити простіше. Співробітники нацпарків і заповідників пройшли тренінг з комунікації

“Якщо ми будемо й далі робити свою роботу, але висловлюватися простіше, то наші ідеї знайдуть більше читачів, слухачів і прихильників”: 17-19 травня Українська природоохоронна група провела комунікаційний тренінг для співробітників природоохоронної галузі.

Про що говорили

Як побудувати комунікаційну стратегію; які її цілі, завдання та інструменти – про це з учасниками тренінгу говорила Тетяна Шаміна, керівниця комунікацій Української природоохоронної групи, у перший день тренінгу. Передусім ішлося про вагу спілкування з аудиторією:

Комунікаційники не боги. Ми не можемо комунікаціями розвʼязати всі проблеми, адже є ще питання інфраструктури, безпеки, але комунікація може підсилити команду, допомогти досягти цілей.

Кожен теоретичний блок підсилювався практикою. Оскільки здебільшого учасниками тренінгу були співробітники національних природних парків і заповідників, вони могли подумати над розвʼязанням реальних проблем своїх установ. Наприклад, розписували комунікаційну стратегію для того, щоб вплинути на паліїв трави чи збільшити кількість науково-практичних практик в установах.

У другій частині семінару Тетяна розповідала про написання текстів: говорили про спрощення, виділення головного, структурування інформації. Учасники мали нагоду поредагувати тексти та запропонувати свої варіанти формулювання дописів.

Окремо говорили про роботу з негативом в коментарях, реагування на критику та проблеми:

Конструктивна критика допомагає бути кращими. Говорити про проблеми потрібно, бо коли ми не говоримо, складається враження, що їх не існує. Конструктивна критика наближає на крок до розвʼязання.

У другий день з учасниками спілкувалися спікери з Чехії:
– Якуб Зелений, радник з питань зміни клімату People in need, розповідав про механіку інформаційних кампаній, обговорював з учасниками екологічні відеоролики;
– Домініка Бенешова, представниця організації Green Dock, розповідала про те, як працює поведінкова наука під час соціальних кампаній.

Хто взяв участь

Комунікаційниця wownature Анастасія також побувала на тренінгу та поговорила з організаторами. Тетяна Шаміна розповіла, що на тренінг потрапили 15 учасників, хоча заявок було близько 90. Усі ці люди пишуть тексти для соцмереж і сайтів своїх установ. Часто вони не мають спеціальної освіти, поєднують основну зайнятість з комунікаційною роботою:

Ми стежимо за діяльністю всіх нацпарків і заповідників і давно відчували потребу провести такий тренінг – хоча й не знали, чи самі установи відчувають потребу покращити комунікацію. Ми обирали людей, яким можемо найбільше допомогти – тих, хто нещодавно працює.

Обираючи учасників, організатори брали до уваги регіон розташування установи: хотіли підтримати тих, хто постраждав і повсякчас потерпає від дій Росії. Так, у тренінгу брали участь відповідальні за комунікації представники Сходу (Слобожанського нацпарку), Півночі (Мезинського, Деснянсько-Старогутського національних парків; Поліського природного заповідника, Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповідника), Півдня (нацпарків “Бузький Гард”, “Тузлівські лимани”, природного заповідника “Єланецький степ”), співробітники регіональних ландшафтних парків – “Диканський” і “Приірпіння”, обласних департаментів охорони природних ресурсів прикордонних регіонів.

Отримавши ці навички, люди зможуть ефективніше виконувати роботу. Вони втратили так багато. Сподіваємося, що учасники впровадять почуті практики в себе на місцях, і це допоможе установі отримати більше прибічників, відвідувачів.

Тетяна каже, що задоволена активністю учасників, виявленим інтересом. Наголошує: важливо писати людською мовою, тобто говорити якомога простіше до аудиторії, тоді озвучені ідеї доходитимуть до якнайбільшого кола людей.

Такі тренінги Українська природоохоронна група планує організовувати й надалі:

Знайомства, спілкування підсилюють природоохоронну спільноту. Нас стає більше. А коли нас більше, ми можемо зробити більше.

 

Захід було організовано за підтримки чеської неурядової організації NESEHNUTÍ, що фінансується програмою TRANSITION Міністерства закордонних справ Чеської Республіки.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: